آزاد

برای دل خودم

آزاد

برای دل خودم

ابیاتی در وصف علی(ع)

زمانی از امام شافعی(رئیس مذهب شافعی) شعر زیبایی در وصف امیرالمومنین علی(ع) با مضمون زیر خواندم :


احب علیاً لا ابالی و ان فشا              و ذلک فضل الله یؤتیه من یشا

انا عبد لفتی انزل فیه هل اتی          الی متی اکتمه ، اکتمه الی متی

یعنی :

علی را دوست دارم  و نمی ترسم از اینکه رازم پیش دشمنانش  افشا بشود

و این دوستی علی در واقع لطف خداست که شامل حال من شده

آری من بنده آن جوانمردی هستم که سوره «هل اتی» درباره او نازل شده است

تا کی این محبت و عشق را باید  پنهان کنم و تا کی آن را بپوشانم


 وقتی این شعر را خواندم یاد حرف مرحوم  علی شریعتی افتادم که به طور خلاصه می گفت ما فقط ادعای علاقه به زینب را داریم و مصریهای اهل تسنن در مورد وی کتاب نوشته اند(یعنی با عمل محبت خودشان را به این خانواده ابراز کرده اند)

نظرات 3 + ارسال نظر
... دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 17:35

نمی دونم ایت شریعتی چی داره که این همه ازش دم می زنید؟!

سلام
شما خودتون رو ناراحت نکنید و به جای اسم علی شریعتی هر اسمی دوست دارید در نظر بگیرید

شششش جمعه 13 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 20:05

https://codefights.com/

سایت انگلیسی برای مسابقه بین کد نویس ها
فکرکنم خوشتون بیاد، جالبه

ملخ الشعاری کلاس یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 22:32

سلام، استاد حضورتون کم رنگ شده ..... کم کم دارم نگران میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد