آزاد

برای دل خودم

آزاد

برای دل خودم

اخلاق نیکو

حضرت صادق (ع) از پدر بزرگوارش امام باقر (ع) روایت مى کند : امیرالمومنین علی علیه السلام  با مردى غیرمسلمان در مسیری همراه شد. مرد به او گفت: اى بنده خدا ! قصد کجا دارى؟ حضرت فرمود: کوفه.

هنگامى که بر سر دوراهى رسیدند مرد راهش را تغییر داد و حضرت امیر نیز مسیرش را از کوفه به مسیر وی تغییر داد.

مرد: شما خیال رفتن به کوفه نداشتى؟

حضرت امیر: آرى خیال کوفه داشتم.

مرد:راه خود را رها کردى؟

حضرت امیر: می دانم

مرد: در حالى که می دانی این مسیر شما نیست چرا همراه من شدى؟

حضرت امیر: این از کمال خوش رفاقتى است که شخص دوستش را هنگام جدایى مشایعت کند و پیامبر ما این گونه به ما فرمان داده است.

مرد: پیامبر شما واقعا این چنین گفته است؟

حضرت امیر: آرى.

مرد: تنها پیرو واقعى او کسى است که از او در کارهاى با ارزش پیروى کرده است و من نزد تو شهادت مى دهم که من هم بر طریقه و روش تو هستم. پس  مسلمان شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
سیلاوی دوشنبه 29 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:53

یک نشید بسیار زیبا درباره رسول الله:
و کان بیننا الحبیب .. لدنی القاصی والقریب
من طیبة قبل المغیب ... طالبا قرب الحبیب
بقربه النفس تطیب ... وتدعو الله فیجیب


أنوار طه لاتغیب ... بلغنا لقاه یامجیب
هداک الکون الرحیب ... رحمة الهادی القریب
حدیثک النهر العذیب ... جوارک الغصن الرطیب
فدتک روحی یا حبیب ... محمد مکرم الغریب
بقربک الروح تطیب .. یارحمة للعالمین
یاحبیبی یامحمد ... یاطبیبی یامحمد
أنت ذو الفضل المؤید ... جل من صل علیک

این هم لینک دانلود
http://s5.picofile.com/file/8164769176/tubidy%D9%84%D9%88_%DA%A9%D8%A7%D9%86_%D8%A8%DB%8C%D9%86%D9%86%D8%A7_mp3_53422.mp3.html

hejazi یکشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 16:30

ای مهربانتر از برگ، در بوسه‌های باران!
بیداری ستاره، در چشم جویباران!

آیینة نگاهت، پیوند صبح و ساحل
لبخند گاه گاهت، صبح ستاره‌باران

بازآ که در هوایت، خاموشی جنونم،
فریادها برانگیخت از سنگ کوهساران

ای جویبار جاری! زین سایه برگ مگریز
کاینگونه فرصت از کف، دادند بی‌شماران

گفتی: « به روزگاران مهری نشسته...» گفتم:
بیرون نمی‌توان کرد « حتی » به روزگاران

بیگانگی زحد رفت، ای آشنا مپرهیز
زین عاشق پشیمان، سر خیل شرمساران

پیش از من و تو بسیار، بودند و نقش بستند
دیوار زندگی را زینگونه یادگاران

وین نغمه محبت بعد از من و تو ماند
تا در زمانه باقی‌ست آواز باد و باران


دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد