آزاد

برای دل خودم

آزاد

برای دل خودم

اشعار ! تواشیح! دکلمه!!!!!!!!!!

این یکی هم خیلی باحاله و از همون خواننده قبلی است

لطفا اگر کسی شعر این و قبلی رو بلده برام با ترجمه بنویسه

لینک دانلود

نظرات 3 + ارسال نظر
سایه شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:10

سلام استاد
چرا لینک دانلود غیر فعاله؟؟؟؟؟؟؟؟؟

درستش کردم

... سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 15:52

سلام علیکم
*اضفیت على الحسن العبق فالورد تضوع واعتنقا
مفهوم این بیت رو متوجه نشدم.
*حسن یا رب لنا الخلق طهره فلا یحــوی نزقا
خدایا اخلاق ما را زیبا کن به گونه ای که از حماقت به دور باشد
نزق: شتاب در حماقت
*واجعله یقلد فی صبر للهادی فی حسن الخلقا
و آن را وسیله ی هدایت قرار بده
یقلد: فعل مجهول به معنای پیروی شود
یقلد فی صبر للهادی: یعنی انسان با صبر از آن پیروی کند
*حسن یا رب لنا الخلق فالعبد باخلاق سـبقَا
خدایا اخلاق ما را زیبا کن که بنده با اخلاق سبقت می گیرد
*اضفیت على الحسن العبق فالورد تضوع واعتنقا
*حسن یا رب لنا الخلق طهره فلا یحــوی نزقا
*فی جنت خلد مقعــده فی قربک احمد ملتــحقا
جایگاه او(انسان متخلق) در بهشت ابدی است نزد حضرت محمد(ص).
ملتحقا: یعنی ملحق شده
*من کان له خلق حسن سیکون الاقرب فی الرفقاء
کسی که اخلاق نیکو داشته باشد نزدیکترین است به دوستان
*اضفیت على الحسن العبق فالورد تضوع واعتنقا
*حسن یا رب لنا الخلق طهره فلا یحـــــــوی نزقا
*کم اثنى الله على خلق فی احمد اصدق من صدقا
اشاره دارد به اینکه خدا در قران پیامبر را به خاطر حسن خلق مورد ثناء قرار داده.
*قد ادب ربی مرسله هو اکرم من ربی خلــــــــقَا
شاعر می گوید: خدای من پیامبر را مودب کرده است. پیامبر گرامی ترین کسی است که خدا خلق کرده.
*اضفیت على الحسن العبق فالورد تضوع واعتنقا
*حسن یا رب لنا الخلق طهره فلا یحـــــــوی نزقا
*هو رحمت امتــــه ابدا و سراج النور قد ائتلـــــــقَا
پیامبر رحمت ابدی امت خود است.
و همانند چراغ نور درخشنده است.
*خلق القرآن شمیــلته فضل الرحـــمن بـــــه رزقا
اخلاق قرآنی تماما شمائل اخلاقی پیامبر است.
و این از فضل خداست که به پیامبر عطا شده است.
*اضفیت على الحسن العبق فالورد تضوع و اعتنقا
*حسن یا رب لنا الخلق طهره فلا یحـــــــوی نزقا

در این شعر "ا" در اواخر برخی از بیت ها صرفا برای حفظ قافیه به کار رفته.
این معنی و مفهوم صرفا برداشت خودم از شعر بوده که مطمئنا خالی از اشکال نیست.

StUdEnT سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 17:58

حسن الخلقا
متاسفانه الان فقط متن این نشید رو پیدا کردم...

أضفیت على الحسن العبقا فالورد تضوع و اعتنقا
حسن یارب لنا الخلقا طهره فلا یحوى نزقا
و اجعله یقلد فى صبره للهادى فى حسن الخلقا
حسن یارب لنا الخلقا فالعبد باخلاق سبقا
أضفیت على الحسن العبقا فالورد تضوع و اعتنقا
حسن یارب لنا الخلقا طهره فلا یحوى نزقا
فى جنة خلد مقعده فى قربک احمد ملتحقا
من کان له خلق حسن سیکون الاقرب فى الرفقا
أضفیت على الحسن العبقا فالورد تضوع و اعتنقا
حسن یارب لنا الخلقا طهره فلا یحوى نزقا
کم اثنى الله على خلق فى احمد اصدق من صدقا
قد ادب ربى مرسله هوا اکرم من ربى خلقا
أضفیت على الحسن العبقا فالورد تضوع و اعتنقا
حسن یارب لنا الخلقا طهره فلا یحوى نزقا
هو رحمة امته ابدا و سراج النور قد إتلقا
خلق القرآن شمیلته فضل الرحمن به رزق
أضفیت على الحسن العبقا فالورد تضوع و اعتنقا
حسن یارب لنا الخلقا طهره فلا یحوى نزقا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد